Haber

İzciler Gençlik Kampında buluştu

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik Kampı ve Eğitim Merkezi, yarıyıl tatilinde Antalya’da faaliyet gösteren izcilik kulüplerine ev sahipliği yaptı. 5 gün süren kampta 30 başkan ve 150 izci çadır kurarak çeşitli atölye çalışmaları düzenledi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülen çalışma kapsamında İzcilik Federasyonu Antalya İl Temsilciliği iş birliğiyle Antalya Kış Yerel Kampı düzenlendi. Gençlik Kampı ve Eğitim Merkezi’nde 5 gün süren kamp etkinliği, Büyükşehir İzciler ve Antalya’daki 4 izcilik kulübü, 30 başkan ve 150 izcinin katılımıyla gerçekleştirildi.

EĞİTSEL VE ​​EĞLENCELİ KAMP

Büyükşehir Belediyesi Gençlik Kampı ve Eğitim Merkezi’nde düzenlenen kampta izciler, İzci İl Temsilcisi Adem Aydın ve ABB Scouting eşliğinde izci liderleri gözetiminde bayrak töreni düzenledi, çadır kurdu, kamp ateşi yaktı ve istasyon faaliyetleri düzenledi. Kulüp Başkanı Ersoy Ünal. İzciler, klasik ve profesyonel okçuluk, akıl ve zeka oyunları, ip çekme, el sanatları atölyesi, izci düğümleri, dalış gösteri istasyonu ve doğadan sanat gibi etkinliklere katıldı.

SANAL GERÇEKLİK OYUNU VE EĞİTİM SEMİNERİ

Kamp kapsamında izcilere ‘Akran Zorbalığı’ ve ‘Çocuk Hakları’ konularında eğitim verildi. Saadet Çocuk İstismarına Karşı Öğretmen Derneği’nde (UCİM) görev yapan avukat, sosyolog ve psikolog danışmanlar izcilere bilgi verdi. Antalya Kış Kampı’nın en popüler etkinliği ise sanal gerçeklik oyunu oldu. Sanal gerçeklik gözlüğü takan izciler, kayalıklarda su altı, Patara’da deniz kaplumbağaları, Termessos’ta kuş dünyası, orman yürüyüşleri ve doğada kamp yapma gibi eğitici oyunlarla keyifli anlar yaşadı.

TELEFONSUZ SOSYAL VE EĞLENCELİ GÜNLER

Kampa katılan izcilerden 15 yaşındaki Zeynep Polat, 3 yıldır izcilik faaliyetlerine katıldığını belirterek, “Farklı izci kulüpleriyle burada çadır kurup kamp yaptık. Eşarp bağlamayı, ateş yakmayı, düğüm atmayı, çadır kurmayı öğrendim. “Zamanımız çok verimli geçiyor, hem eğitici hem eğlenceli aktivitelere katıldım” dedi.

Büyükşehir Belediyesi izcilerinden Irmak Evgen, “Yanımızda cep telefonu ve tabletimiz olmadığı için daha sosyal ve eğlenceli bir ortam oldu. İzcilik geleneğine ve izcilik yeminine katıldım, çadır ve kamp kurmayı öğrendim, eğitici oyunlar oynadım. “Antalya Büyükşehir Belediyesi izci olduğum için mutluyum” dedi.

DOĞA, SANAT VE SPOR

Antalya Büyükşehir Belediyesi izci Emircan Teker, “Orman içerisinde çok güzel bir ortamda kamp yapıyoruz. İstasyon ve oyun etkinliklerine katılıyoruz. Ok atıyoruz, denizaltını keşfediyoruz, halat çekiyoruz, geceleri kamp ateşi yakıyoruz, tiyatro sahneliyoruz ve yürüyüşleri öğreniyoruz. “Cep telefonlarımız yanımızda olmadan doğada çok keyifli günler geçirdik” dedi.

HARİKA BİR ÇEVRE

İzcilik İl Temsilcisi Adem Aydın, yaşları 7-15 arasında değişen 150 izcinin katıldığı kampın verimli geçtiğini belirterek, “Öğrenciler dolu dolu ve eğlenceli bir yarıyıl tatili geçiriyorlar. Gençlik Kampı ve Eğitim Merkezi’nin bu harika ortamında görev yapmak harikaydı. “Bu etkinliği düzenleyen ve ev sahipliği yapan Belediye Başkanımız Muhittin Böcek’e ve Büyükşehir Belediyemize teşekkür ediyoruz” dedi.