Ekonomi

Tarım ve orman alanlarına ilişkin düzenlemeleri içeren kanun teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (1)

AK Parti milletvekillerinin imzaladığı Orman Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Meclis Başkanı’na sunuldu.

Teklifle, lif, tohum ve sap üretimi ile ilaç etken maddesi elde etmek amacıyla çiçek ve yaprak üretimi amacıyla kenevir ekimi Tarım ve Orman Bakanlığı’nın iznine tabi olacak.

Uyuşturucu etken maddesi üretimi amacıyla esrarın ekimi veya işlenmesi Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) Genel Müdürlüğünce yapılacak veya yapılacak ve gerektiğinde TMO nezaretinde gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılabilir. TMO, ülkenin arz ve talep durumuna göre cumhurbaşkanı tarafından belirlenen kontenjan doğrultusunda.

Uyuşturucu etken maddesi üretimine yönelik kenevir ekiminde, münhasıran kenevir üretimini engelleyici her türlü tedbirin alınması, esrarın hasat, işleme, dağıtım, ihracat veya satışına ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir. Tarım ve Orman, İçişleri Bakanlığı ile istişare halinde.

Tarım ve Orman Bakanlığı’na yeni yetkiler

Tarım ve Orman Bakanlığı, ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde tarım sektörüne ilişkin politikaları belirleme, planlama ve uygulama yetkisine sahip olacak.

Tarımsal üretimin planlanması, gıda güvencesi ve güvenliğinin sağlanması, verimliliğin artırılması, çevrenin korunması ve sürdürülebilirliğin sağlanması amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığınca belirlenen işlerin veya kümelerin üretimine başlamadan önce Bakanlıktan izin alınacaktır. Hangi eser veya eser takımlarının üretileceği ile taban ve azami üretim ölçüleri, arz ve talep ölçüsü ve yeterlilik derecesi dikkate alınarak tarım havzası veya işletme bazında Bakanlıkça belirlenir.

Bu kapsamda ilk kez aleyhte faaliyette bulunduğu tespit edilenler kararlarına uygun hareket etmeleri için yazılı olarak uyarılacak.

Bakanlıkça yazılı olarak uyarıldığı halde uyarı tarihinden itibaren 12 ay içinde gereğini yapmayanlar, uyarı tarihinden itibaren 5 yıl içinde herhangi bir destek programından yararlanamaz.

Sözleşmeli üretim modeli geliştirilecek

Tarım dairesinde fason üretimin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından gerekli düzenlemeler yapılacaktır. Sözleşmeli üretimi teşvik etmek için, takviyelerin tesliminde üreticilere öncelik verilecektir.

Sözleşmeli üretimde irade hürriyeti esas alınacak, ancak ihtiyaç halinde salgın hastalıklar, ticaretteki gelişmeler karşısında arz güvenliğini sağlamak amacıyla Bakanlıkça belirlenen eser veya eser setleri sözleşmeli olarak üretilecek. tarımsal üretimin iç veya dış talebe göre ayarlanması veya bitki ve hayvan sağlığının korunması amacıyla yapılır.

Bakanlık, sözleşmeli üretimi geliştirmek, izlemek ve kontrol etmek amacıyla sözleşmenin taraflarını ve kapsamını içeren kayıt sistemleri kuracak ve bu kayıt sistemleri kullanılarak sözleşmeler de düzenlenebilecek.

Tarımsal üretim sözleşmesine konu işlerin veya üretim varlıklarının sigorta ettirilmesi zorunlu olacak.

Tarımsal üretim sözleşmelerinde belirtilen zorlayıcı sebepler dışında, sözleşme kapsamında üretilen işin alımından veya satımından vazgeçen üretici veya alıcılar hakkında cezai şart belirlenecek. Cezai şart, alımından veya satımından kaçınılan eser bedelinin yüzde yirmisinden az ve yüzde ellisinden fazla olamaz. Et ve Süt Kurumu’nun taraf olduğu sözleşmelerde üretici için cezai şart alt sınırdan daha az belirlenebilir veya cezai şart konulmayabilir.

Tarımsal üretim sözleşmesinden doğan davalarda arabulucuya başvurmak dava şartı olacaktır. Bu karar, 1 Eylül 2023 tarihinden sonra açılan davalar için geçerli olacak.

Entegre bir yönetim ve denetim sistemi kuruluncaya kadar üreticilere yapılacak destekleme ödemelerinde Tarım ve Orman Bakanlığınca belirlenen kayıt sistemleri esas alınacaktır.

At yarışlarına disiplin cezası

Takvim yılında yapılacak yerel olmayan yarışlarda koşacak atların niteliklerini ve kurallarını belirlemeye Tarım ve Orman Bakanlığı yetkili olacak.

At sahipleri ve temsilcileri, antrenörü, antrenör yardımcısı, at sahibi antrenörü ve at jokeyi, jokey yardımcısı, beyefendi binicisi, sağdıç, seyis ve diğer hizmetliler; Yarışlarda görevli olanlara, yarışın düzen ve düzenine, yarış dürüstlüğüne aykırı hareket edenler, yarışların düzenini ve disiplinini bozan, yarış yerleri ve yarışlarla ilgili mekan ve tesisler hakkında disiplin cezaları uygulanacaktır.

Yasaklı maddeler listesinde yer alan unsurların doping kapsamında uygulanması ve performansı artırmak amacıyla kullanılması halinde yarış atlarına verilecek cezalar artırılacak ve yük derecesi buna göre artırılacaktır. eylemin doğası.

At Yarışları Kanununun yürürlüğe girmesinden önce işlenen fiillerden kaynaklanan disiplin cezaları ve hak mahrumiyetleri bir defaya mahsus olmak üzere tüm sonuçlarıyla birlikte kaldırılacaktır. Ancak bu durum ata daha önce verilen ve ilgililere uygulanan cezalar nedeniyle ikramiye, kupa ve sair ödüller ile herhangi bir nakit talep hakkı vermeyecektir.

Devlet ormanlarında madencilik faaliyetleri için düzenlemeler

Devlet ormanlarına moloz veya inşaat atıkları veya hafriyat veya çöp dökmek suretiyle ulaşım araçlarıyla ormanlara, doğal hayata ve çevreye verilen zarar “orman suçu” sayılacaktır.

Devlet ormanlarında maden arama ve işletme ve madencilik faaliyetlerinde zorunlu; tesis, yol, elektrik, su, haberleşme ve altyapı tesislerine fon bedeli dışında bedeli alınmak suretiyle Tarım ve Orman Bakanlığınca izin verilecektir.

Ancak, lisans süresi boyunca kazanılmış haklar saklı kalmak kaydıyla, tohum meşcereleri, gen koruma alanları, koruma ormanları, verimli orman alanları, orman parkları, endemik ve nadir eko sistemlerin bulunduğu alanlardaki genişletmeler, maden arama ve işletme dahil Korunması gereken devlet ormanlarının uçlarında, Tarım ve Orman Bakanlığının iznine tabidir. olacak.

Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri; Baraj, gölet, liman, yol gibi yapılarda dolgu amaçlı kullanılacak her türlü yapı hammaddesinin üretimi için yapılacak madencilik faaliyetlerinden ve zorunlu tesislerden bedel alınmayacaktır.

Tüzel kişiliğe sahip kamu kurumlarına bağlı ormanlarda veya özel ormanlarda madencilik faaliyetleri ve faaliyetlerle ilgili her türlü yer, yol, bina ve tesislerin yapılmak istenmesi halinde Tarım ve Orman Bakanlığınca izin verilebilir. Bu durumda bina ve tesislerin kullanım ücreti, kullanım süresi, süresi gibi bahisler genel kararlara göre taraflarca belirlenecektir.

Madencilik faaliyetlerinin durdurulması sonucunda işletmeye teslim edilen veya terk edilen orman alanları ıslah edilecektir. Bu alanların rehabilitasyon amacıyla inşaat, yıkım ve hafriyat atıklarıyla doldurularak ağaçlandırmaya hazır hale getirilmesi için büyükşehir mücavir alanlarda büyükşehir belediyelerine, diğer yerlerde il ve ilçe belediyelerine izin verilebilir. veya bakanlıkça uygun görülmesi halinde ihale mevzuatına göre gerçek ve tüzel kişilere yaptırılabilir. .

Devlet ormanlarının gelişigüzel yakılmasından veya açılmasından yararlanılarak işgal, açma veya kesme, sökme, budama veya her ne suretle olursa olsun boğma suretiyle elde edilecek yerler ile buralarda yapılacak her türlü yapı ve tesisler tescil edilemez. kişilerin adı. Bu alanlara doğrudan orman yönetimi tarafından el konulacaktır.

Devlet ormanlarında el konulan, inşaat halindekiler de dahil olmak üzere tüm yapı ve tesisler, herhangi bir karara gerek olmaksızın Orman Genel Müdürlüğünce derhal yıkılır veya ihtiyaç görülmesi halinde ormancılık hizmetlerinde kullanılabilir. Yanan ormanlık alanlardaki her türlü mülkün bedeli Orman Genel Müdürlüğü tarafından ödenecek.

Devlet ormanlarından kesilecek veya herhangi bir nedenle devrilecek veya kesilecek ağaçların diplerinin kimler tarafından, hangi tür eserlere damga veya işaret konulacağı Orman Genel Müdürlüğü tarafından belirlenir.

(sürecek)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu